کارشناس موادغذایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد توصیه کرد: سیر ریز ریز شده را ۱۰ دقیقه قبل از آماده شدن غذا، در غذای خود بریزید تا قدرت مبارزه با سرطان را در بدن خود افزایش دهید.

محمدرضا زارع با اشار ه به موادغذایی ضدسرطان اظهارداشت: هویج دارای "بتاکاروتن" زیادی می باشد و برای جلوگیری از سرطان های ریه، دهان، حلق، معده، روده، کیسه صفرا ، پروستات و سینه بسیار مفید می باشد. البته نباید در مصرف آن زیاده روی کرد. 

وی افزود: مطالعات نشان داده که خانواده پیازها، از قبیل، سیر، موسیر و تره فرنگی، در افراد سالم سلول های سرطان زا را از بین می برند و در بیماران سرطانی، رشد این سلول ها را کُند می کنند. در این رابطه، اثر سیر از همه بیشتر می باشد. به طور کلی، سیر خطر سرطان های معده، روده بزرگ، مری و سینه را کم می کند. 

وی توصیه کرد: سیر ریز ریز شده را ۱۰ دقیقه قبل از آماده شدن غذا، در غذای خود بریزید تا قدرت مبارزه با سرطان را در بدن خود افزایش دهید.

زارع ادامه داد: آناناس دارای آنتی اکسیدان و ویتامین C می باشد. این میوه، بدن را در برابر سرطان های ریه و سینه حفظ می کند.

وی با اشاره به سیب به عنوان یک آنتی اکسیدان عنوان داشت: این میوه  علاوه بردارابودن آنتی اکسیدان، دارای ماده ای به نام "quercetin" می باشد. این ماده خطر سرطان ریه و رشد سلول های سرطان پروستات را کم می کند.

این کارشناس با بیان این مطلب که پرتقال نیز در کاهش میزان ابتلا به سرطان موثر است تصریح کرد: پرتقال منبع غنی ویتامین C است. تحقیقات نشان داده است که، این میوه اثر ضد سرطانی نیز دارد. پرتقال، از سرطان معده و ریه جلوگیری می کند. 


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا